2010-09-19

Ett slag för den lilla människan

Jag hoppas verkligen att alla som har rösträtt har röstat idag. I det stora hela bryr jag mig inte så mycket om vad folk har röstat på, så länge man inte har röstat på Sverige Demokraterna. Ni vet vad jag tycker om dom. Röstar man på SD är man, en ointelligent, trång-synt, rasistiskt människa.

Själv så har jag gjort ett val som jag fortfarande inte riktigt vet om det är rätt, men för mig fanns det bara just det partiet att rösta på i riksdagsvalet.
För mig som jobbar inom vården och faktiskt vet vad jag snackar om, så är Sveriges välfärd på på väg rätt ner i helvetet.
Vi som jobbar inom äldrevården, vi som vet, vi som jobbar på golvet, vi vet att det bedrivs ingen vård inom äldrevården, vi bedriver förvaring av äldre.
Det är människor som har byggt vårt land, det är dom vi ska tacka för vår välfärd och för vår demokrati.
Precis därför och nästan den enda anledning min röst gick till socialdemokraterna, jag vill ha en fungerande sjukvård, som bedrivs av den offentliga sektorn. Där alla får den vård dom behöver. Där man som undersköterska vet att jag kan sitta ner och prata med en ensam gammal människa, utan att ångest för det. För som det är nu, så har vi verkligen ingen tid att spela på. Det finns ingen tid att sitta ner och prata.
Sjukvård ska inte bedrivas som ett företag som ska gå med vinst, utan sjukvård ska bedrivas för att Sverige ska ha en fungerande välfärd.

Sen vill jag också säga att det var inget lätt val, jag tycker att socialdemokraterna är för jävla veka och mjäkiga i stora delar av sin politik. Hade det funnits ett socialliberalt parti, hade jag röstat på sju dagar i veckan!

Inga kommentarer: